DCC چیست؟

DCC مخفف عبارت Document Control Center  و به معنای مرکز کنترل اسناد یا مرکز کنترل مدارک می باشد.

مدیریت اسناد پروژه ها، فرآیندی است که در مسیر تعالی مدیریت پروژه سازمانی، ناگزیر از تجربه آن می باشیم.

در این میان اسناد اصلی پروژه مانند: نقشه ها و اسناد فنی پیچیدگی های خاصی دارند که توجه بیشتری را می طلبند.

مرکز کنترل اسناد بخشی از شرکت است که وظیفه آن دریافت، کنترل، توزیع و ارسال و ثبت سوابق و گزارش گیری اسناد  می باشد

انواع سند در ذیل اشاره شده است:

* بانک اطلاعاتی اسناد جهت کنترل وضعیت آنها  (Master Document Register) MDR    

* فرم ارسال مدارک (Transmittal)  

* فرم نظرات (Comment Sheet)

* اسناد مناقصه (Tendering Documents)

* اسناد خرید (Procurement Documents)

* قرارداد (Contract)

* صورت جلسه (Minute of Meeting )

* اسناد فنی (Technical Documents)

* نامه (Letter)

برخی از امکانات سیستم کنترل اسناد در ذیل آمده است

  • ثبت کلیه مدارک پروژه MDR

  • Upload  دسته جمعی و ثبت خودکار داده در پایگاه داده با شماره transmittal

  • فرستادن مدارک تایید شده و AFC به Client

  • تایید و یا ثبت نظر از طرف client  بر روی مدارک فرستاده شده.

  • ثبت جزییات مدارک Feed شامل (Line List , Tag List, … )

  • ثبت جزییات مدارک Material شامل ( MR , PO,…  )

 

در زیر چند تصویر از بخش های مختلف نرم افزار کنترل اسناد پروژه نمایش داده شده است

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.